Glasögon.

Glasögon är ett aber för mig och jag har ett par eller några par läsglasögon plus mina gamla sedan, långt tillbaka. Nu har jag tjatat och gnällt om dessa glasögon ett bra tag. Jag kan använda mina gamla men av någon underlig anledning så räcker dessa absolut inte till när jag ska läsa. Jag provade att ha med mig mina vanliga glasögon plus läsglasögonen en dag på arbetet och det slutade med att min kollega hittade mina glasögon i frysboxen dagen därpå. Där gör dessa ingen nytta. Det händer titt och tätt att jag får leta läsglasögonen, eller rättare sagt, ganska ofta. Nej nu är det bara att göra slag i saken och fixa ETT par, en gång för alla. Då kommer dessa att sitta på plats hela dagen, förhoppningsvis.




Mina planer var att besöka en optiker i björkarnas stad vid nästa besök. Men idag fick jag nys om att en vän åker till Luleå nästa vecka för shopping och jag har turen att vara ledig. Så jag följer med för att fixa ett och annat under dagens lopp.
Dessutom har jag ett annat problem som jag har skyllt på mina barn. Varför målar de vita konstiga streck i mitt hår? Detta måste åtgärdas nu och då. Nåja... vi får se om det går att förbättra piasavakvasten på mitt huvud. Jag måste förlita mig på de som kan hjälpa mig så det var passande att även boka in ett sådant möte även denna dag.

Kanske jag blir en helt ny männsika.

Må gott och njut av livet!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0