Tvättar och står i...



Ikväll har jag tagit tag i veckans tvätt och den är snart klar. Tanken för mig tillbaka i tiden då min kära mor berättade hur det var för henne under den tiden då det inte fanns någon tvättmaskin.
Hon fick gå  ner till sjön och hacka hål i isen för att skölja tvätten som hade fått koka med såpa, och det måste ha varit ett elände och kallt som sjutton om fingrarna.

Tack och lov har vi det så bra i dagens lägen när det är enkelt att få all smutsig tvätt ren, torkad och in i skåpen under några timmar.

Jag är glad och tacksam för det.

Nu börjar uppladdning inför påskhelgen. Imorgon blir det paltkok och lite annat smått och gott som ska med till stugan. Jag ser fram emot en härlig helg med mina kära.

Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0