Nytt år

Ja då var det ett nytt år och jag är tillbaka i gamla spår igen. Arbetslös och fattig som en kyrkråtta. Den enda trösten är väl att jag inte är ensam om denna trista situation. Till veckan blir det att gå runt och lämna CV och visa mitt intresse på olika arbetsplatser, men det ser inte ljust ut. Kanske jag ska försöka hitta mig en praktikplats som kan leda till lite arbete framöver, men jag har hört att det inte är så lätt att hitta sådana platser eftersom så många har blivit uppsagda inom kommunen. Facket skriker väl rakt ut om man tar emot praktikanter.

Ja nog tjatat om det. Livet vänder väl så småningom. Det är bara att fortsätta kämpa och hoppas på att det snart ska vända. Hoppet finns och jag är tjurig så nog ska det lösa sig med tiden.

Här uppe har frosten bitit sig fast. Det är helvetets kallt här och jag går bara ut med hunden när han är nödig, snabba svängar må jag säga. Det känns som att jag lever i ett vakum eller att jag har gjort som björnen, gått i ide. Nog har jag saker att göra men motivationen vill inte infinna sig. Men imorgon har jag bestämt att jag fasiken ska ta tag i att städa bort julen, byta gardiner och storstäda!! Nu får det vara nog med lata dagar.

Vill bara dela med mig av en sådan vacker bild jag fick av en väninna.


Kommentarer
Postat av: Mia dh

Den bilden hade jag velat se men den syns inte. Här är det kolsvart i rummet och mina ubergamla skrivmaskinskunskaper gör sig påminda nu när jag inte ser tangenterna. Alla lever vi i vårt privata elände då och då och man får faktiskt beklaga sig när livet inte ter sig som man önskar. Det viktiga är ju bara att inte ska gräva ned sig i det trista. Försöka precis som du att se en ljusning, att det kommer att bli bättre, att andra har det sämre osv. Men gnälla lite det får man faktiskt helt utan att skämmas, kram min älskade vän.

2010-01-09 @ 00:30:07
Postat av: Elisabeth

Mia: När jag la in bilden så syntes den, nu vet jag inte vad som hänt?? Ska kolla upp det. Tack vännen för ditt uppmuntrande inlägg!

Många kramar från mig.

2010-01-09 @ 15:13:23
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Mia: När jag la in bilden så syntes den, nu vet jag inte vad som hänt?? Ska kolla upp det. Tack vännen för ditt uppmuntrande inlägg!

Många kramar från mig.

2010-01-09 @ 15:13:47
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0