Hulken!

Söndagen gick i vilans tecken eller i lugnets tecken. Vi hann se två filmer samt att vi faktiskt smaskade i oss ett kilo färska kräftor till. Det kändes lite väl onödigt att frysa in färska kräftor och det var så otroligt gott fast vi ätit det två dagar i rad. Men jag njöt av varje tugga, efter det fick mamma mu en hel del energi så då stod





blåbärsrensning på agendan. Min kollega var så snäll och gav mig en stor påse med bär eftersom jag ska ta hand om hans blommor när han är bortrest. Nu är det rensat och befinner sig i frysen i inväntan på att bli tillagad i någon form. Jag tror det lutar åt lite sylt och givetvis en blåbärspaj. Efter det satte jag mig och gjorde färdig min arbetsansökan och gudarna ska veta hur svårt jag har för att höja upp mig själv och skriva bra saker fast jag tror jag lyckades ganska hyfsat. Visst hade jag kunnat skriva massor av mer om mig själv, men jag har ju trots allt varit på denna arbetsplatsen under sex månader i olika konstellationer och jag är ganska säker på att arbetsgivaren har en uppfattning om hur jag fungerar på arbetet. Nu är det bara att hålla alla tummar och tår så jag får en av tjänsterna. Jag skulle bli så otroligt lycklig över det eftersom jag trivs så bra och kan i nuläget INTE tänka mig något annat. Men men, tiden får utvisa vad som händer.


Igår var det arbete hela dagen men när jag kom hem på kvällen så stoppade jag lilla B i spat, han behövde bli badad och borstad. Det gick galant, trots att han alltid går och gömmer sig när det är dags för badning. Han blir ju alltid lika fin varje gång, lurvig och otroligt busig. Men nu på morgonen gjorde jag en blunder. Det var lugnt på gatan och jag tänkte att det var ett bra tillfälle att låta Bernard gå lös och när vi kom in på gården så rejsade han runt som en galning i det nyklippta gräset...suck! Han var helt grön undertill innan jag fick stopp på honom. Jag plockade in min lilla hulk och fick tvätta av honom ännu en gång till men jag hann dock fånga det gröna på ett kort.



Nej nu är det bara att ta fram dammsugaren och fånga upp allt det gröna som hamnat på golvet.

Ha en toppendag och håll tummarna för mig!

Kram alla goa människor!



Kommentarer
Postat av: Helena Edhman

Nämen vilken söt liten hund! Vad är de för ras?

2010-08-26 @ 09:59:05
URL: http://www.helenaedhman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0