Dags för lite uppdatering!

Har inte haft någon större lust och ork att skriva så hemskt mycket på sista tiden, ber om ursäkt för sinande inlägg men ikväll ska det ske. Jag jobbar som vanligt och när jag är ledig hjälper jag brodern och svägerskan när de har kort om personal så sommaren har gått i arbetets tecken, men jag klagar inte. Jag har dessutom hunnit umgås med mina kära lite grann i alla fall. Har spenderat någon natt i stugan, då vi firade min kära systers födelsedag. Nu kommer det ingen bild på det eftersom jag lovat att inte lägga ut några kort.

Här om helgen så åkte vi ner till Umeå för att avlägga en snabbvisit som varade i ungefär två dygn, från avfärd till hemkomst. Men det var det verkligen värt. Jag har lärt mig, tror jag, att jag ska ha med mig kameran överallt men ska det vara så förbenat svårt att få ner den lilla kameran i väskan, tydligen är det så för min del. Kan man lära gamla hundar att sitta?? Ja, det tror jag i alla fall och har inte gett upp hoppet ännu i alla fall. 

Men hur som haver så hann jag i alla fall träffa mina barn och barnbarn under dessa futtiga dagar och önskar att de hade varit längre. Det blir att åka ner en sväng till hösten och då tänker jag stanna en vecka i alla fall om det nu inte blir att jag förhoppningsvis får mig ett fast arbete, vilket jag innerligt hoppas på.

När vi nu skulle åka hem så ville inte lilla Bernard alls följa med hem. Han gömde sig bakom en flyttkartong och till slut fick han resolut bäras ut till bilen....Jag tror att Emelie och Henrik mer än gärna hade låtit han stanna för gott. Bernard är väldigt förtjust i dem och då särskilt Henrik som busar och stojar med honom.




               
 B Vägrar åka hem!           Lilla Joseph                    En trött Casper       Mormors fotbollspelare




                   
Theodor grimaserar            Svärsonen Henrik          Mamma Sara och Joseph    Emelie med stormagen.


Nu har jag levererat lite kort på de flesta av mina kära förutom äldsta dottern som arbetade under dagen och kvällen men jag mötte upp henne en stund på lördagkväll samt sonen som arbetade men vi fick i alla fall en liten pratstund.

Nu får ni alla ha en härlig kväll!

Goa kramen till er alla!

Kommentarer
Postat av: Emelie

oj va liten magen var där :) är nog dubbelt så stor nu, den bara växer och växer. Bernard får mer än gärna komma hit och bo, ingen skulle vara lyckligare än Henrik :)

2010-08-10 @ 08:53:54
URL: http://emsip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0