Hinner inte med så mycket just nu.

Oj nu har det gått ett tag sedan jag skrev i min blogg men det har hänt en hel del här uppe i norr.
Nu för tiden arbetar jag som solcellsmontör! Jag måste ju ärligt säga att det inte är mitt drömjobb precis men jag får ju inte välja och vraka, som jag i och för sig inte skulle ha något emot. Jag pendlar numera ca 10 mil varje dag till arbetet men vi är ett gäng glada tjejer som samåker. Nog känns det väldigt trist och tråkigt att måsta lägga tolkjobbet på hyllan, men jag har ju som sagt inte något val. Det känns som en klump i magen att inte kunna fortsätta med det yrket jag verkligen brinner för. Men tack och lov så har jag kvar mitt arbete som kursledare i TSS där jag både får använda tecken och samtidigt tolka så jag kommer väl inte att glömma bort hur det fungerar i första taget. Ja nu har jag nog gnällt nog. Fördelen med mitt nya arbete är att det är skiftgång med var tredje vecka ledigt. Då kan jag hitta på annat som att tex åka ner och hälsa på mina barn.

Sen har jag fyllt år och hade lite baluns i lördags. Jag bjöd hit lite vänner samt nära och kära. Min älskade dotter Emelie överraskade mamma mu med att komma hit och det kom en hel del lyckotårar från mig. Oj så överraskad jag blev! Och vilka fina presenter jag fick!! Tack alla underbara som förgyllde min födelsedag. Jag hade en sån härlig dag och festen var verkligen trevlig, med mycket skratt, sång och musik.

En helt klart supertrevlig helg!

Nu är det inte många dagar kvar tills jag sätter mig på tåget ner till Umeå. Jag har sista arbetsveckan på Strömbäcksfolkhögskola för denna termin. Denna gång ska jag bo hos min son Kennie eftersom den äldsta dottern drabbats av svininfluensan och jag håller mig borta, tyvärr. Hade sett framemot en vecka med barnbarnen men vad är det att göra åt det? Ingenting.

Men jag har bestämt mig för att åka ner min lediga vecka i början av december. Då har jag ju tid att umgås med mina kära samt shoppa lite julklappar.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Pia

Solcellsmontör! Intressant! Vilken ort åker du till då?? Förstår ju att det känns trist med att inte kunna jobba som tolk, men man måste ju prioritera försörjning. Frilansa funkar väl? Speciellt om du har ledigveckor.

Ha det gott!! Kram!

2009-11-06 @ 22:28:00
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0