Mysig dag

Vaknade vid åtta och något märkligt har hänt i mitt liv. Nu kan jag inte sova länge, inte ens ta en sovmorgon trots att jag varit vaken länge på kvällen. Men en liten tupplur på eftermiddag är inga problem. Men för det mesta så vaknar jag "tidigt", vid åtta. Nu är det ju inte så att jag kliver upp med tuppen, men när jag trots allt kan vara vaken länge så har nog min kropp ställt in sig på att kliva upp på morgonen. Det känns ju faktiskt skönt att inte sova bort halva dagen fast jag kan göra det om jag vill. Känner mig otroligt pigg fast jag går hemma och är arbetslös. Nog jobbar jag ibland och det känns verkligen som att det är "ibland". Inte var det som för några år sen, då det var full rulle på jobbfronten.

Idag har vi varit ut till Bernt och Lailas stuga. Där bjöds det på nyfångad, ungstekt harr med mandelpotatis...åh! så gott!! Vi ( jag och Laila) njöt av maten tillsammans med ett gott vitt vin. Vilken lyx att få äta nyfångad fisk. Jag åt mycket mer än jag skulle men det var fantastiskt gott. Laila hade varit ut på älven och pimplat. Hon fick upp två harrar men Bernt tyckte att det var lite lite mat att bjuda på så Laila sa: Jag går och drar upp två till:) och det var precis det hon gjorde. Ut på älven och drog upp två firrar till. Men nog är det underbart att leva så här. Att få njuta av lugnet, den friska luften och njuta av vad naturen har att erbjuda. Ibland får jag sådan längtan att bara bo och ha det så men samtidigt så vill jag ha både och. Stadslivet och det lugna livet. Vilken tur jag har att jag kan välja och ha både och:)
Vi stannade i fyra timmar och jag hade nog kunnat stanna längre men godingen ville åka hem, men vi ska helt klart göra om det fler gånger.

Nej nu blir det lite lat i soffan en stund...

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Gilla

Oj så mysigt det lät...d där livet är speciellt jämfört mot stadslivet :)

Ha det gott

Kram

Gilla :o)

2009-03-21 @ 23:46:25
URL: http://gillasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0