Lat

Dagarna går och jag är väldigt lat, skjuter upp allt som jag kunde tänkas göra. Verkar som jag hamnat i arbetslöshetsträsket fast jag är sjukskriven. Nu har jag äntligen fått ta av mig skenan och jag tränar upp min rörlighet i handleden. Jag har inte ett dugg ont men musklerna är ju lite stela. Läkarn sa att det kommer att ta tre månader innan ledbandet läkt ihop ordentligt och att jag ska ta det lugnt och inte hålla på för mycket. Denna gång har jag verkligen lytt rådet och bara tagit det lugnt. Nu är jag så lagomt less på alla operationer så jag håller verkligen tummarna på att detta var den sista gången jag måste gå i gips och att livet vänds upp och ner på grund av en skada. 
Här uppe i norr är det trist väder, mulet, grått och trist. Känner att jag skulle vilja börja komma igång med lite smått och gott men jag får nog ge det en vecka till innan jag börjar lite smått med mina projekt. Ska ta mig en runda runt elljusspåret idag....sommarens lathet har börjat visa sig på magen så nu är det dags att komma igång. Men jag behöver få en riktig spark i baken. Ska bli härligt när Bernard är så stor så att vi kan ta långa härliga promenader.

Här om dagen ringde min äldsta son och var så glad och lycklig. Han kommer att få en tillsvidare anställning till hösten och jag är så glad för hans skull. Det är inte lätt att få jobb idag och allra helst om man är i 20 års ålder men trägen vinner. Om de bara får en chans att visa vad de går för..Grattis älskade son och lycka till!!
För den yngre sonen går det också framåt och allt är lugnt för tillfället. Jag hoppas och ber att det verkligen ska gå vägen för honom och det sista jag överger är hoppet. Allt har sin tid och plats....kanske den är här nu för honom? Just nu längtar jag tills jag ska åka ner till Umeå så jag får träffa mina små och stora. Men om en månad bär det av till björkarnas stad. Har tänkt att stanna några dagar så jag får umgås ordentligt med barnen. Funderar på att ta med mig lilla Bernard.

I lördags anlände brodern och svägerskan hit upp och vi hade en riktigt trevlig natt på systerns och svågerns altan..surr, vin och många skratt. Men nu har mina kära åkt iväg upp till Kikkis och Hans-Åkes stuga för att njuta av lugnet. Det är storebror Ronny verkligen värd efter allt slit och släp på jobbet. Har tänkt att åka upp någon dag nästa vecka så vi hinner umgås lite innan de åker tillbaka hem igen.
Till helgen vankas det trevligheter. Vi ska åka på släktträff i Arvidsjaur. Ser fram emot att få träffa fler av H:s släktingar.

Men nu kära vänner så ska jag dra mig utåt..
Ha en underbar dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0