Fredag

Vaknade vid sju och solen gassar väldigt varmt redan. Nu ska det bli härligt med en liten promenadrunda strax. Måste se till att lill hunden gör av med lite energi så han är trött och loj när det är dags för lite trimning av pälsen.  Ska sen gå till min syster där svägerskan ska hjälpa mig och råda mig angående klippning runt ögonen samt tassar på Bernard. Känner mig lite osäker när jag ska klippa pälsen runt ögonen. Men alla är vi barn i början. Natten har varit lugn och det är inga större svårigheter att hålla valpen "rumsren", än så länge.

Igår började jag packa ner lite saker som vi ska ha med oss i helgen och det blir ju en hel del, med sängkläder och annat skrafs. Det ska bli roligt att få träffa H:s släktingar. Ser fram emot en trevlig helg.

Allt är lugnt på hemmafronten och det känns toppen. Nej nu har jag inte mer att skriva om men jag återkommer efter helgens bravader och självklart med lite bilder på ett och annat.

Jag önskar er alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Vardagstugg

Hej!

Vad kul att du har en blogg också! Nu har jag läst ikapp lite o får gratulera till nya hemmet =) Lilla trasselsudden B är ju bara för söt!Hoppas det gick bra med kippningen!



Kram Annelie

2009-08-03 @ 11:54:21
URL: http://vardagstugg.blogspot.com/
Postat av: mia

Nu vet jag ju inte vad det är för en ras men när min hund var valp fick jag rådet att inte klippa runt ögonen eftersom det lätt kunde växa in mot ögonen, jag tog ett parfymfritt vax (pyttelite) och styrde bort stråna från ögonen.



Ha det lovely, kram.

2009-08-05 @ 10:44:57
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0