Östersund

Idag styr jag kosan till Östersund. Jag ska jobba där imorgonbitti så jag måste åka dit dagen innan.
Nu är jag inte ensam som kör utan har en kollega med mig.
Det ska faktiskt bli jätteroligt för nu är det länge sen jag var i de trakterna. Och det som är ännu roligare är att jag ska träffa min brors son som bor där. Jag har nämligen inte haft kontakt med honom förrän ca ett år tillbaka. Jag har inte vetat annat än att han förmodligen fanns i Östersund, ålder och att han heter Johan. Det har gått många år men han har alltid funnits i mina tankar. Min bror har ingen kontakt med honom idag men hade det de första åren i hans liv.
När jag nu till slut fick veta hans efternamn, så sökte jag upp honom via internet...funderade några dagar innan jag tog mod till mig och skickade iväg ett sms.  Jag väntade med spänning om Johan skulle höra av sig, och jag hade full förståelse om han inte skulle göra det. Det hade ju faktiskt nästan gått hela 19 år innan han fått veta att jag finns.

Men det tog några dagar av nervositet men så en kväll  fick jag svar. Stackars pojken hade fått en chock. Han visste att hans pappa förmodligen finns i Umeå men inte mer. Det var mycket för honom att ta in på en gång och när jag berättade för honom vilken stor släkt han har och att det finns en hel del kusiner som är i ungefär samma ålder samt fastrar och farbröder,  sa han: Oj! Nu är det mycket! Men jag har skickat honom bilder på mina barn och vi alla är så lyckliga över att äntligen har fått tag i honom.
Vi har kontakt med varandra via telefon och msn.  Vilken tua att han inte är bitter eller arg, men jag har förklarat för honom varför jag inte hört av mig tidigare. Det är så härlligt att få ta del av hans liv även om vi inte pratar med varandra hela tiden.

Jag har ju bara träffat honom en gång eftersom jag varit sjukskriven och inte kunnat jobba under nästan ett helt år. Han bor ju trots allt 40 mil bort. Men nu äntligen ska jag komma till Östersund och ikväll ska vi träffas och äta middag..
Oj så underbart att få träffa honom igen. Kameran ska laddas och bilder ska fotas. Alla släktingar är ju också intresserad och nyfikna. Alla vill ju veta hur han mår, hur livet lever med honom och så vidare.

Passar nu på att lägga ut den enda bilden jag har på honom, som jag tog första gången vi möttes över en fika:)



Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: a l v v s

Hejsan (:

Just nu har jag frågestund på min blogg, så kika gärna in. Har du haft en bra dag?

Kram,

2009-01-26 @ 12:31:00
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: Eric

hej

va kul för att träffa johan du får hälsa så mycket från mig

syns att att han är lik vår broder

vi höres

kram

2009-01-27 @ 07:55:33
Postat av: ronny

vad glad jag blir att du har fått träffa johan hälsa så mycker från mig, som erik säger vad lik han vår broder kram

2009-02-01 @ 00:50:46
URL: http://mammamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0