Lite uppdatering!

Men oj oj oj..vad tiden springer iväg. Jag har inte skrivit här på länge och ska nu ta tag i saken. Det får bli några inlägg innan jag kommer ikapp. Julen var lugn och mysig. Firade den här uppe i Jokkmokk tillsammans med släkt och vänner. På uppesittarkvällen blev jag och Håkan bjudna på nygrilljerad skinka med tillbehör, hos hans pappa och hans sambo, det var väldigt trevligt och mysigt. Ska ladda upp lite bilder senare. Sen gick vi till min syster och där fortsatte vi med lite vin och dans. Hans-Åke hade fullt upp med oss två damer som ville dansa och svänga på de lurviga.


Mina barn var på var sitt håll men vi höll telefonkontakt under dagen. De hade det bara underbart och då var lilla mamma mu nöjd och glad. På julafton så var jag och Håkan ner en sväng till hans syster med familj för att lämna klappar till flickorna, sen gick vi till hans pappa men jag smakade bara lite på sillen för jag blev senare hämtad av syskonen och svågern och vi åkte upp till min storebror på middag, och vi firade hans 60 års dag.
 Kan inte tro att han är 60 år, så stilig och ung som han ser ut, Linda var där med en kompis och vi hade jättetrevligt och mysigt. Sjöng väl en och annan julsång och stämningen var hög. Det blev inte ngn sen kväll eftersom vi skulle ha klapputdelning hos Kikki och Erik skulle upp tidigt och jobba på juldagen, så vid nio tiden åkte vi ner till Jokkmokk Jag fick så många fina klappar, som jag senare ska visa lite bilder på..det kommer så småningom.


På juldagen så ville min gulliga brorsdotter Linda umgås med sin faster och det var meningen att vi skulle ut och svira på hotell Jokkmokk, men vid halv elva så var det fullt där så vi fick ha en liten hemmafest istället. Håkan och några kompisar kom upp till Lindas mamma och vi sjöng(jag, rättare sagt) och Linda var så nöjd och glad, vi slutade kvällen/natten här hemma hos Håkan. Hade en jättetrevlig kväll. P

På annandagen var det dags att packa bilen och styra kosan neröver, mot Umeå. Lillebror hämtade oss och vi körde iväg. Erik var så less på jobbet och allt så det var helt underbart för honom att komma sig i väg från trakten..


Nu ska jag inte sitta här på en stund...men det kommer mera! Jag ska själv "åka skidor", men inte utomhus för här är det -20 grader...kallt som sjutton så det får bli tv tittande på världscupen istället Ha en härlig skidåkardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0