IG!

Mina småkillar anlände för någon timme sen, trötta av all lek och stoj och då tänkte lilla mormor att hon skulle laga en näringsrik och god middag till de små.
Det blev kyckling med spenatpasta, grönsaker, basilika och vitlöksås. Oj så gott tyckte jag, själv strimla jag över lite färsk permesan på min mat men inte på barnens. Jag åt med god aptit.

Theodor sa: -Nej jag vill inte äta den gröna maten!
Casper sa: - Mormor, jag äter bara för att det är nyttigt!

Här har man ansträngt sig för att göra det extra gott för dem men jag såg nu ur ett vuxet perspektiv.
Jag blev med andra ord ICKE GODKÄND!! Efter trugande och med lite list fick jag i Theodor lite kyckling i alla fall, men endast  några bitar, Casper åt några tuggor men gav  sen upp. Nu tror jag att de har ätit en hel del godis och kakor så aptiten var ju inte den största. Men en sak har jag lärt mig, och det är att någon färsk spenatpasta inte ska stå på bordet några fler gånger, när jag får smått besök:)Då blir det pizza, det uppskattas alltid.

Men visst är det härligt med ärliga barn, de säger vad de tycker och det blir inget hymlande. Just nu sitter de klistrade framför tv:n och ser Spy Kids och de rör inte en fena alls. Tycker den är spännande. Otroligt att en snart fyllande 3 åring uppskattar en film som är från 7 år. Helt fascinerad är han. Sitter med öppen mun nästan hela tiden:) Nog är det mysigt att jag har fått ha dem i helgen. Jag njuter av varje sekund. De har varit som snälla små lamm!

Imorse vaknade Casper halv fem och har inte sovit sedan dess, men ikväll blir det en tidig kväll för honom och förmodligen för mig med.
Blir väl att slå ihjäl några timmar framför burken ikväll.
Vad hittar ni på med?

Ha en mysig lördagkväll!


Kommentarer
Postat av: mia

Du får kolla in mitt broccolimos, himla bra sätt att luras lite:)

2009-02-04 @ 18:35:42
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0