God middag

Var över till favoritsvågern och fixade lite mat tillsammans med Billebo (lillebror), Håkan och Hans-Åke. För H-Å  var det  som en nobellmiddag, enligt hans utsago:) Han är alltid lika tacksam och nöjd, Vi åt en toast med kräftskärtsröra till förrätt (blev över sen härom kvällen), men det var jättegott, till varmrätt åt vi ungstekt fläskfilé med en jättegod sås och potatisgratäng, alltid lika lyckat och vi alla blev så mätt så vi nästan somnade i soffan efteråt. Det blev en tidig kväll men vi ska allt göra om det en annan gång och då blir det efterrätt också.

Har masserat min mycket stela pojkväns rygg och han har ont i alla musklerna efter bilolyckan men det går mkt bättre nu,  men det tar sin tid innan han är helt återställd. Nu sitter vi på varsitt hörn och leker med våra datorer, han spelar och jag surfar, men det blir väl en film lite senare ikväll, måste aktivera hjärnan med något så jag inte somnar.

Har vänt på dygnet nu och går inte i säng förrän vissa människor kliver upp eller som redan är uppe och jobbar, syftar på bagare och tidningsbud, det är inte klokt vad fort det går att lägga till sig med olater. Klev faktiskt upp strax före nio idag och då hade jag endast sovit några timmar, sen har jag tagit en tupplur i soffan. Men jag ska inte nattuggla för länge ikväll/natt...tror jag:)
Nä nu när helgerna är över är det dags att återgå till vardagen.

Hoppas ni alla har en underbar trettondagsafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0