Pojken i randig pyjamas

Igår såg jag en film, pojken i randig pyjamas. Jag tyckte den var jättebra. Den skildrade hur en liten pojke i 8 års ålder fick uppleva hur livet kunde vara i ett arbetsläger som nazisterna hadeunder andra världs kriget. Bruno stötte på en annan pojke som satt i ett koncentrationsläger från andra sidan stängslet.
En fängslande och mycket bra gjord film som jag rekommenderar alla att se. Jag satt med tårar i ögonen på slutet av filmen. Den har tydligen bara visats på film i Stockholm, fråga mig inte varför.

Men som sagt, se den!

Pojken i randig pyjamas får högsta betyg av Ronny Svensson Foto: Buena Vista / image.net

Här är det kallare än kallast, -31 grader. Huvvaligen så vansinnigt kallt.  Fick känna på kylan nyss när jag sprang ut för att stoppa bilen i motorvärmaren.  Ska i väg och besikta min lilla skruttiga bil idag och jag håller tummarna för att det ska gå bra. Ett år till kan jag väl få? Nä det är ingen mening att ta ut  något i förskott men men vi får väl se hur det blir med den saken. Nu kokar kaffet och doften sprider si gi köket. Oj så gott det är med en kaffesluring på morgonen. Tror inte jag skulle överleva om jag inte fick min kaffedos varje morgon.

Kaffe är livets dryck!

God morgon!

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Hej du var ny för mig på min sida.

Välkommen !!!



Har hört om den filmen att den ska vara jättebra men gripande.

Tack för tipset!

2009-02-18 @ 19:45:44
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0