Myrinvarition

God morgon!

Anlände i Umeå igår vid halv sex tiden. Skönt att komma hem:) Hade tänkt besöka sonen och lilla Joseph igårkväll men de var upptagna på annat håll. Men idag ska jag åka dit.
Hur som haver så upptäckte Håkan att det fanns svartmyror i köket och jag försökte lokalisera vart de krypen håller hus. Nu har jag kanske varit dum som haft en papperspåse på golvet i köket och där samlat tomma mjölk och juice kartonger. Har en inneboende just nu som kanske inte har varit så duktig på att skölja ur kartongerna, vad vet jag. Men äckligt är det. Så jag och Håkan hade lite och göra igår. Jag har använt mig av hårspray och sen skurat upp de döda djuren. Trodde nog att jag fått bort dem men i morse när jag vaknade så fanns det några till, men inte alls så många som igår. Nu ska det inte samlas på några sådana kartonger och dylikt utan det får bäras ut till återvinningen varje dag.

Nu hoppas jag att vi ska bli kvitt dessa små djur. Nu trodde jag bara att det var dammråttorna som byggt bo här hos mig under tiden jag varit borta men ack, så fel man kan ha:)

Men jag ger inte upp än utan försöker några dagar och ser om min jakt ger verkan.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0