Kallt

Nu har jag varit borta ett tag men livet har sin gång i alla fall. Här har det varit kallt någon dag, nästan -30 och även kallare på sina håll och vi har hållt oss inne i stugvärmen förutom när vi varit tvugna ut med Bernard. Till och med han har gjort snabba rundor och det kan jag förstå. Han verkar inte frysa speciellt mycket men han stannar in och snusar som han gör vanligtvis. Hans päls är så statisk i denna torra vinterkyla så det räcker bara att nudda vid honom så står pälsen rakt ut. Nu har jag ju använt min fina nya kamera så jag ska givetvis visa lite bilder, äntligen.



Han ser ut som ett rödögt monster men han har sådana ögon i vissa ljus och det går inte att göra något åt.

Nu har jag i alla fall arbetat klart och är arbetssökande, som det så fint heter.  Vad som händer framöver har jag ingen aning om men det blir väldigt lugnt till efter jul. Så i tisdagskväll blev vi bjudna på julfest med väldigt god mat och trevliga och glada människor. Jag åt tills jag kände mig som en uppstoppad gris, men gott var det.

Idag har jag äntligen tagit vaccinet mot svininfluensan, så nu är det gjort i alla fall.

I kväll blir det bara mys hemma och dottern med sambo är på väg uppöver. Ska bli så mysigt att få träffa dem igen.

Ha en underbar kväll!!

Kommentarer
Postat av: Gillasfoto

Gott nytt år i kylan :)

2009-12-31 @ 08:41:05
URL: http://gillasfoto.blogg.se/
Postat av: mia

Han ser för rolig ut, god fortsättning kära vän.

2010-01-01 @ 15:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0