Hemlängtan!

Nu har jag lite hemlängtan, längtar efter mina barn och barnbarn, mitt hem och mina saker. Men jag ska inte klaga för jag har det så bra här också. Känner mig lika hemma här som i mitt hem. Men imorgon styr vi kosan till Umeå. Det har ju blivit en del liggandes hemma som jag inte har kunnat göra eftersom jag varit här, men det är bara att komma igång. Har ju snart en ny kursvecka och det ska bli skönt att jobba lite om inte annat för kassans skull. Det är så jäkla trist att inte ha ett ordentligt arbete. Jag börjar bli väldigt less på att ha det så här. Nu söker jag jobb lite här och där. Ska söka ett vikariat här uppe och hoppas att jag får det. Då kan jag ju åka hem varannan helg och träffa mina barn och barnbarn.

Nu har den yngsta pojken Tim flyttat hemifrån. De har fått en lägenhet på Röbäck och nu inväntar de en liten telning i februari. Sen åker min andra son Kennie till Danmark imorgon för att prova på lyckan där. Hoppas bara att han inte förhastar sig nu, men det är ju klart att han ska prova sina vingar och se vart det bär. Så nu blir jag ensam i min fyra rummare. Funderar på att hyra ut ett rum till någon stundent så länge. Det är ju inte så lätt att hitta en mindre lägenhet i Umeå. Men...vi får se vad som händer.

Men hur som helst så ska det bli underbart skönt att åka hem ett tag och jag hoppas verkligen att jag snart får mig ett arbete. Tyvärr så finns det inga lediga tolkjobb i hela landet just nu, men jag får väl försöka hitta något annat som passar mig.
Nu ska jag strax laga lite mat. Vi fick en bit souvas av Bernt och det ska bli underbart gott med lite renkött till middag..mums fillibaba;)

Ha en härlig söndageftermiddag!

Kommentarer
Postat av: mia dh

Jag fortsätter hålla tummarna för dig. Och vad gäller din lägenhet så borde det väl inte vara några problem att byta med tanke på det guldläge den ligger på, frågan är väl bara vad du kan tänkas få i byte. Testa vet ja:)

2008-11-06 @ 21:18:53
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0