Filmgalen!

Nu har jag sett film i flera dagar. I förrgår blev det första filmen av Arn och på kvällen blev det film nummer två av Arn. Det blev nästan sex timmars filmtittande. Inte klokt men sant.
H hade redan sett den första filmen på bio och nu skulle vi se den andra på kvällen så för mig blev det ett filmmaraton:)
Men jag tyckte om filmerna väldigt mycket. Så jag kan rekommendera er att se dem.
Igår så såg vi andra filmen av Narnia, en fantasifilm som jag också föll mig i smaken.
Jag behöver inte gå på bio när jag är här hos Håkan för han har projektor och värsta ljudet så det känns som att vara i en salong nästan..men det är härligt. Vi laddade med popcorn och sen bar det av till fantasiernas värld och kvällen gick väldigt fort. Jag tror det vankas en ny film ikväll:)


Arn: Tempelriddaren                           Arn II: Riket vid vägens slut (Blu-Ray)                         Berättelsen om Narnia 2: Caspian, prins av Narnia (2 disc)

Igår var vi till farbror D och i väntrummet hittade jag ett recept på krabbelurer...har aldrig hört namnet förrut men blev lite nyfiken. Det är nå liknande plättsmet fast med vanligt socker och vanlijsocker. Man steker i krabbelurerna i ett plättjärn och jag serverade med blandfrukter och vaniljvisp...mums det blev väldigt gott. Man kan ju sätta på vad man själv tycker är gott. Johan och Erik kom hit på lite gofika och det är inte sista gången jag gör dessa små gosaker.

Krabbelurer


Idag hade jag och syster eller rättare sagt min syster funderat på att åka upp till Gällivare på en shoppingrunda, men det blev inget av det. Hon känner sig lite trött och hängig, så vi får ta det en annan gång. Tänk er att här uppe i norr så åker man minst 10 mil för att kunna shoppa lite kläder och annat smått och gott. Men då passar man oftast på att storhandla och göra sina inköp mera planerat. När jag är hemma i stan så kan jag springa i affärer när jag vill, fast det blir inte så ofta utan det blir mer planerat om det är något jag ska inhandla..Men nog blir man lite bortskämd med att bo i en stad, fast nätshopping är inte heller dumt. 

Nej nu ska jag dricka lite kaffe för att bli piggare.
Ha alla en toppendag!

                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0