Ett tag sedan!

Nu har det gått ett tag sedan jag var inne och bloggade, vissa dagar händer det flera gånger och sen kan det gå några dagar. Lite uppdatering sen sist..
Jag har jobbat en hel del när jag varit hemma i Umeå, samt varit med mina barnbarn, sprungit på stan och shoppat julklappar, vi har firat lilla julafton tillsammans eftersom mina barn kommer att fira julen på olika håll iår. Det var jättemysigt och de små liven var överlycklig för sina klappar och det kändes så härligt att få umgås med alla. Livet förändras fort och snart har alla mina fyra barn sina egna familjer förutom Kennie som fortfarande bor hemma i moderslyan.

I onsdags var jag till läkaren och han gav mig beskedet att armen måste opereras igen, han sa:
-orkar du med en till operation?
Jag svarade:
- Vad har jag för val? Ha ont och inte kunna jobba i framtiden eller försöka göra något åt det?
- Då blir det så! svarade han
Ja ja ja....jävla skit att det inte kan bli bra, nu har det faktistk gått ett och ett halvt år och visst är det bättre men inte bra. Det är ju bara att hoppa på tåget igen och jag hoppas innerligen att jag har lyckats få mig ett jobb innan dess. Jag kommer ju att bli sjukskriven i minst tre månader....inte alls roligt men men...nu ska jag inte tjata om det mera.

Nu är jag i alla fall i Jokkmokk, körde upp i onsdags och här ska jag fira julen tillsammans med mina kära, och det ser jag fram emot. Igår var jag med min syster och svåger till Gällivare för att inhandla diverse saker men vi hittade INGENTING!!! Jag hade väl inte tänkt köpa ngt speciellt men min syster skulle köpa ett och annat som helt enkelt inte fanns, så hon var väldigt besviken över det.
På kvällen så var jag på en julshow tillsammans med Håkans syster och en av döttrarna, den yngre stod på scen och spelade både teater och sjöng som en liten gudinna:) Cecilia strålar av tuffhet och självförtroende men samtidigt är hon så himla söt och go. Det var verkligen roligt att se henne...Tror hon kommer att gå långt, hon vet vad hon vill:)

Idag ska jag pynta lite mera i Håkans lägenhet, byta lite gardiner och städa. Här ser ut som en rövarkula, med grejer överallt. När jag kommer hit så är det en hel del grejer som måste städas undan så det är delvis mitt fel att det ser ut som det gör så det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Nu strax ska jag gå över till min syster och färga hennes hår och eventuellt blir det att jag och Hans-Åke ska klä granen.
Det ska bli kul, ska ta med kameran så ni får se resultatet. Ikväll ska vi grilla entrecoté och favoritsvågern kommer hit på middag, syster yster..hon ska ut och rumla med sina kompisar och det är hon väl värd. Hoppas hon får en toppenkväll.
Nä nu ska jag börja med alla mina projekt, känner mig laddad och utvilad idag.

Ha alla en toppendag och du Mia...
Jag tänker på dig och känner med dig!
Tusen goa kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0