Diskmaskin!

Kan ni tänka er att efter alla år utan diskmaskin har jag snart en installerad hemma hos mig:) Behövs den? Nja...knappast men när jag är hos min älskling så finns det en sådan här och jag har blivit lite bekväm av mig och tycker det är underbart skönt och att slippa ha disk på tork, känns toppen,
Min nyfunna vän Maria frågade mig vad jag önskade mig i julklapp och jag skämtade till det och sa:
- En diskmaskin och en ny bil!
- Men du kan få en av mig!! svarade hon
- Men är du inte klok! Jag skojade ju bara..
- Men jag vill bli av med min så du kan få den istället!!

Oj Oj! Trodde först att hon skojade men igår ringde hon och frågade om jag kunde hämta den i mellandagarna när min bror och Håkan är hos mig. JA!! svarade jag, självklart tar jag tacksamt emot den. Det är väldigt snällt och otroligt generöst av henne, tycker jag, så TACK min kära vännina:) Det uppskattas enormt mycket av mig och jag undrar hur jag kan återgälda dig, på något sätt. Ska nog tänka ut något bra. Hon ställer upp för mig i alla väder, det är bara att ringa. En riktig vän i alla lägen. Är så tacksam att vi fick träffa varandra.

Från något positivt till något fruktansvärt hemskt!
I lördagskväll eller natt (enligt tidningen) så befaras en 40 årig man ha druknat här i trakterna. Efter att ha färdats på dålig is med skoter...huga och huvva så tragiskt. Än har de inte hittat mannen och jag hoppas att de gör det, med tanke på hans familj.
Usch vad livet kan förändras fort, man får vara lycklig över det man har och glädjas för varje dag som går. Man vet ju aldrig när man själv är "kallad"....nä nu ska jag inte vara så negativ men när det händer sådana tragiska olyckor så börjar man/jag tänka efter lite mer.


Kommentarer
Postat av: mia

det var himla snällt men lite roligt är det att du skaffar en nu när de flesta av kidsen flyttat till eget;)

Storkramen

2009-01-03 @ 11:58:59
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Svar: Ja visst är det:) Men jag fick den av min väninna, annars hade jag inte köpt en, men nog är det lyxigt att ha en efter alla dessa år. Må så gott!

2009-01-03 @ 12:01:18
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0