Min lilla pälsboll

Idag blev jag väckt av min lilla pälsboll...halv sju. Dags att kliva upp nu matte, sa han med en massa slickande i ansiktet. Jag såg nästan dubbelt när jag klev upp men det är inget att välja på. Bara upp och på med stövlarna och ut! Den lilla parveln var verkligen nödig. Men nu ligger han nöjt i sin bädd och sover medans matte har blivit pigg och INTE kan somna om. Kaffe och surfandes runt i bloggvärlden förgyller min morgon. Solen är på väg att visa sig strax och det kommer nog att bli en härlig höstdag.

Igår tog jag en lång promenad med Bernard runt elljusspåret och han fick springa lös. Har fått lära mig på valpkursen att jag ska passa på att gömma mig när hunden inte är uppmärksam på mig. Vi gick och gick men han höll sig i min närhet nästan hela tiden men när vi närmade oss slutet på slingan så drogs han i väg av nå goda dofter och glömde bort mig, vips så gömde jag mig bakom ett träd och när den lilla rackaren märkte att jag var borta så stod han som förvirrad och såg så ensam ut. Jag kände mig som den dummaste matten på jorden. Men till slut hittade han mig och lyckan var total:) Nu visade det sig att det hände en gång till under promenaden men efter det så höll han stenhård koll på mig....Jo det hjälper verkligen att träna på detta viset. Det är så roligt att se när vi tränar honom när det ger resultat. Han är så duktig vår lilla guldklimp.

När vi var ner till min dotter så tror jag de fick blodad tand för till veckan anländer deras lilla valp. Oj så glad barnbarnen ska bli när de får en egen valp att busa runt med och vilket herrans liv det ska bli i början. Men ack så lyckliga de ska vara. Jag väntar på att Casper ska ringa mig och meddela den stora nyheten. Han kommer att spricka av lycka. Han är så duktig med djur, snäll och aktsam. Tror han kommer att bli en bra hundägare:)

Nej nu fortsätter jag med mitt surfande en stund till innan min killar vaknar för dagen. Då ska jag jaga bort lite dammråttor som byggt bo här under vår umeåvistelse.

Ha en toppendag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0