Körsång

Nu har jag börjat komma igång med lite olika aktiviteter. Jag, Cecilia och Victoria har gått med i gospelkören här i Jokkmokk och jag tycker det är så roligt att få komma igång men sången igen. Nog för att jag gnolar på varje dag men det blir ju inte samma träning som att verkligen använda stämbanden som de är skapta för.
Nu vet jag ju inte riktigt om gospel är min grej men det är helt klart värt att prova på.


Men jag ser verkligen fram emot kvällen. Nu har jag ju aldrig läst noter så första gången vi var med så var det bara att försöka lyssna på hur de olika stämmorna ska tas, men vi lär oss med tiden. Alla är vi barn i början.

Igår var jag på ett klädparty hemma hos min syster och hittade mig en väldigt gullig kjol som verkligen passar nu till höst och vinter. Måste bara hitta mig ett par lite grövre stövlar som passar till. Nu var det ju så att jag fick denna kjol av min kära syster, som är så snäll och skämmer bort sin lillasyster...Tack kära syster, älskar dig! Det vet du!!



På dagens agenda står det "städning och fönsterputsning" så  det är väl bara att följa schemat och göra det som måste göras.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0