Vill och kan








Usch idag är det inte min dag känns det som. Jag vill så mycket, kan så mycket men inget känns som att det går min väg just nu. Lite nere och deppad är nog rätta ordet. Eller kanske jag överdriver en del.
Jag har det så bra och trivs med livet i övrigt, men att gå och dra benen efter mig känns inte så lyckat. Nog kan jag hitta på saker men det är som att inte orken finns riktigt där jag vill den ska vara. Nu hoppas jag på att få mig ett arbete. Skiter egentligen i vad det är, eller det är klart jag bryr mig om det men att leva på aktivitetsstöd ger ju inga inkomster precis, känner mig fattig som en kyrkråtta just nu:( Trist men sant.

Men jag har så mycket att glädjas åt i övrigt. Har en underbar man, barn, barnbarn, lilla Bernard, mina nära och kära och vänner som finns runt omkring mig. Vilken lycka att jag har dem, skulle inte klara en dag utan er.

Nej nu är det bara att ta tag i dagen och dra mig ur deppträsket.

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: mia dh

Håll ut min vän, kämpa på, du är så bra och är det någon som verkligen kommer att få jobb så är det du, kram.

2009-10-17 @ 00:41:10
Postat av: Pia

Man får deppa ihop en dag här och där, men sedan måste man hugga tag i kragen(eller se till att någon annan gör det!!)!! ;o)

Skickar lite glada vibbar härifrån Umeå! Kram!

2009-10-23 @ 21:45:40
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Sv: Varsågod!!! :o)

Vad har du fått för jobb? Är det något vik eller mera fast?? Jag hoppas att det blir toppen, även om jag förstår att det är tolk du vill jobba som.

2009-10-23 @ 22:06:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0