släpet

Nu är släpet tömt på alla min saker. Allt har inte kommit på plats men nu har jag börjat installera mig i mitt nya hem tillsammans med min älskling. Vi har rensat, städat och gjort iordning i garderober och nu börjar det likna ett hem. Idag har jag fått sprätta och sy om gardiner så att de ska passa. Här är det ungefär 8 cm högre från fönster till golv än jag hade förut och jag är glad att jag inte har klippt tyget utan fållat med god marginal. Annars hade vi fått köpa nytt. Men tids nog så kommer det att bli nya inköp.
Nu har ljuset kommit hit till norr. Det blir inte mörkt längre på kvällarna och det är faktiskt underbart härligt!!

Nu är jag på jakt efter ett duschdraperi men hittar inget som passar, allt är antingen blommigt, har stjärnor, döskallar eller annat som inte jag tycker passar. Vill ha något neutralt men gudars så svårt det är att hitta något på nätet. Kanske det beror på att jag är urusel på att söka. Men är det någon som kan tipsa mig så varsågod.
På tisdag åker jag ner till Umeå så kanske jag hittar något där. Gud så härligt det ska bli att få träffa mina barn och barnbarn. Jag ska bo hos min äldsta dotter och få umgås med de mina som jag inte gjort på länge..

Nä nu är det dags att slänga in handduken.

God Natt!!

Kommentarer
Postat av: mia

Jag är så nyfiken hur du nu bor, hus eller lägenhet? Skönt att du är på plats all lycka till er. Den 3 Juni åker jag till Umeå och stannar hela helgen så hojta om du råkar vara i stan då. Om jag ser ett draperi någonstans så ska jag meddela. Kram

2009-05-22 @ 09:23:11
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja, det var massor av folk på stan och som tur var höll ju regnet sig borta och solen tittade fram..

Skönt att du har "landat" hos sambon!! Kram!

2009-05-24 @ 00:53:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0