Fira

Nu händer det mycket i min "lilla mamma mu" värld! Fick idag ett mycket glädjande besked!
Vad då?.. Jag hade varit och jobbat i Lycksele och var på väg mot Umeå.  Då blixtrade det till när jag passerade en fartkamer och naturligtvis så fastnade jag på en stor kamerabild som blev hemskickad från polisen!!
Snacka om att jag blev lessen, arg och besviken för jag var så säker på att jag körde under den tillåtna hastigheten.
Nu hade det snöat en hel del och alla skyltar var igenmurade med snö så det gick faktiskt inte att se vilken hastighet som rådde just då. Jag körde 60och trodde det var 70.





När nu detta hemska brev anlände i min brevlåda så skrev jag ett litet argt brev till svar (fick hjälp av H med dikterandet)med att jag inte tyckte det var mitt fel eller ansvar till fortkörningen.
Idagfick jag besked att förundersökningen lagts ner och jag hoppade av glädje..skulle vara så förbannat surt att betala 2400 kr för något somenligt min mening är Vägverkets skyldighet, att hålla hastighetsskyltarna rena från snö.
Jag fick RÄTT och ingen är gladare än jag.

Kanske jag ska köpa mig en trisslott?:)

Får fira detta med min älskling som hjälpte mig!!

Puss på dig! Goding!

Kommentarer
Postat av: mia

Haha vad bra, det lönar sig att plita ned sina åsikter ibland. Storkramen.

2009-02-13 @ 09:34:32
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0