Något hemskt hände!

I onsdags fick jag ett hemskt tefefonsamtal, MIn älskling hade kört av vägen och mitt hjärta stannade upp för några minuter. Jag fick en chock! Inom en timme hade jag kommit mig hem från jobbet, packat lite (fick knappt med mig nå kläder), bytt till vinterdäck med hjälp av min goda och underbara väninnas man. Jag hade fått veta att det varit så halt väglag att bilen fått sladd och voltat ner i ett dike, men hur många varv vet ingen.. Bilen blev total förstörd. Jag for iväg uppåt på vinst och förlust eftersom jag ine visste vart någonstans han skulle hamna. Fick efter en timmes körande veta att de flygit honom till Gälivare och det blev en plågsam resa på 50 mil. Jag stannade ibland när jag inte kunde hålla tårarna tillbaka men jag stålsatte mig, för fram skulle jag. Jag  spenderade många timmar i telefonen under resans gång, Jag kunde inte sitta där i mina tankar för de for iväg. Vandrade från positiva till väldigt negativa tankar och det gjorde inte saken bättre.

På eftermiddagen fick jag äntligen prata med Håkan i telefonen och en sten som var väldigt tung, ramlade ner en bit , Vilken lättnad att få höra hans röst och jag fick tala  om för honom att jag var på väg.  Jag visste ju hela tiden att han var vid liv men inte hur skadad han var....Det visade sig att han har en hel del frakturer, som jag inte kommer att gå in.på. Men tack vare bilbältet så klarade han sig hyfsat bra trots allt elände.

Jag kom upp på kvällen och då kom tårarna..det var så hemskt att se honom ligga i sjukhussängen, helt mörbultad och med diverse slangar i armarna. Men han var trots allt vid gott mod. Dagarna har gått och det är nu över en vecka sen den hemska olyckan men nu är vi hemma hos honom i Jokkmokk och jag ska stanna här och ta hand om honom tills han klarar sig själv. Han lider och har väldigt ont, men tack och lov så finns det så bra mediciner som hjälper till.

Nu är det  bara att se framåt!

Kommentarer
Postat av: mia dh

Men himmel, vad hemskt, ojoj vilken resa för dig. Tur att allt gick bra i alla fall. Ta hand om er. Stor kram.

2008-10-29 @ 14:13:21
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0