Lite uppdatering

Som sagt så är jag dålig på att uppdatera vad som sker mitt i livet. Lusten att blogga går upp och ner, men så är det ju med livet.

Det har hänt en hel del och en sak har jag gjort som jag är väldigt stolt över och det är att jag har övervunnit en rädsla. Jag, lilla jag har varit nere under jorden, på 540 meters djup. Jag måste i ärlighetens namn berätta att jag hade bestämt för att stanna uppe på moder jord när vi besökte LKAB- Kiruna gruvan. Men efter många om och men så tog jag beslutet att sätta mig i bussen som skulle föra oss ner, ner, jäkligt långt ner. Mamma mu hade hjärtklappningar när vi åkte ner i den mörka tunneln. Det kändes trångt och otroligt läskigt och jag tror bestämt att jag sa "vad fan har jag gett mig in på??". Jag trodde aldrig jag skulle komma mig upp i dagsljuset något mer. Men när vi väl kom ner på 540 meters djup och allt blev plant igen så kändes det mycket bättre.

Det var så intressant och jag ångrar mig inte en sekund att jag övervann min rädsla. Det var en otrolig upplevelse. Nu har jag gjort det och kommer inte att göra om det igen.



Samma dag så besökte vi Jukkasjärvi och Ice-hotellet. Men så fantastiskt det var där med alla dessa vackra sängar och skulpturer. Tyvärr så var kyrkan uppbokad för bröllop och även sviten så vi kunde inte besöka den. Nu ska jag dela med mig av besöket.


Otroligt vacker iskristall lampa


Fiskens ögon lyser


Här kan man sussa gott, eller?



Ha en härlig lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0