Sätt igång med en sång...do da!!

Här sitter jag och degar framför datorn när det finns MASSOR av annat att göra men det är svårt att komma igång. Jag hatar verkligen att vara arbetslös, jag blir så lat och skjuter upp saker och ting eftersom jag anser mig ha all tid i världen till att göra dessa sysslor. Så i stället för att sitta här kan jag ju putsa fönster, städa lite, packa inför den kommande påsken...men inget händer just nu i alla fall...jag har ju all tid i världen till det. Jag behöver vara lite mer effektiv än jag är nu men det är nog bara att sätta "kniven mot strupen" så att det blir lite fart här i huset.


Min kära far sa alltid "sätt igång med en sång...do da!"

Så jag gör som min fader sa...





I dag ska jag koka palt och göra tacogratäng som vi ska ta med oss till stugan. Det är skönt att ha en del mat klar för värmning när vi väl är på plats. Även om vi har all tid i världen till att laga mat där men vi ska njuta av sol och härligt väder samt trevligt sällskap.


Med detta lilla lata inlägg vill jag önska mina vänner och alla jag känner en Glad Påsk!!




Kommentarer
Postat av: Pia

Och sedan när man får ett jobb så förbannar man sig själv över att man inte gjorde allt det där när man hade så gott om tid.. :o)

Ha en skön påsk!!!

Kram!

2011-04-22 @ 20:29:19
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0