Veckan som gått

Denna vecka har vi faktiskt fått gjort en hel del fast det känns som det gått i slow motions...men nu är alla fönstren (tre stycken) putsade, gardiner uppsatta och den gamla bokhyllan har blivit hämtad. Nu återstår det att sätta upp lite tavlor och annat pynt men det får ta sin tid.
Nu är jag tillbaka till arbetslöshetsträsket igen och jag blir latare och latare. Ska på AF på måndag och få höra om de har något att erbjuda mig framöver.

Idag har solen visat sig och jag har tagit några promenader med vår lilla hund. Han är snart fyra månader men så duktig på att lära sig saker. Idag har H tränat "sök" med honom och det var väldigt uppskattat. På måndag börjar valpkursen och det ser jag fram emot. Var och köpte mig ett superunderställ för det kan nog behövas nu när hösten kommit och det är kallare på kvällarna. Vill ju inte stå ute och frysa om lillrumpan.

På tisdag styr vi kosan mot Umeå och jag längtar riktigt mycket att äntligen få träffa mina älsklingar. Saknar barnen  och barnbarnen nått väldigt enormt. Men nu har jag några arbetsveckor framför mig då jag kommer att befinna mig i Umeå och det ser jag fram emot. Vill väl helst ta med mig Bernard och min Håkan men vi får se hur det blir med det. Beror på jobb och annat som kan påverka situationen. Men nu längtar jag tills jag får krama om mina kära.

Idag har jag nog inte gjort så många knop förutom matlagning och promenader. Men ikväll så tog vi en promenad ner på träsket för att hälsa på Maria och Niklas. Vi satt och kollade lite på tv och surrade samtidigt. Det var "här är ditt liv" med Mikael Persbrandt. Intressant men ibland kände vi nog oss som pensionärer. Sitter och glor på ett sådant program, en lördagkväll!! Ja ja så kan det bli ibland. Kanske bra att börja träna lite inför framtiden.
Men nu ser jag fram emot att få gå och äta sushi här i Jokkmokk. Det vankas sushiafton på restaurang Ajtte. Det ska bli så gott.

Annars lunkar livet på i sin gilla gång. Inget särskilt händer här uppöver. Det är ju älgjakt nu så skogarna är fulla med skjutglada karlar. Ska försöka inhandla lite kött och stoppa i frysen.

Nej nu ids jag int skriva nå mer för ikväll.

Må gott och lev livet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0