Umeå

Umeå 2014

Jag, Håkan och Bernard åkte ner till Umeå i tisdags för att jag skulle på läkarbesök. Allt är bra med armen och det har läkt jättefint. Det känns verkligen toppen. Hade tänkt komma igång med lite styrketräning men arbetsterapeuten förbjöd mig att göra det utan jag måste vänta i tre månader till, men vad gör det, jag kan ju göra allt annat så det är bara att bida tiden. Men hur som haver, när vi anlände på tisdageftermiddag möttes jag av en överlycklig Theodor som stod och hoppade tills jag klev ut ur bilen och vips var han uppe i min famn. Oj vilken lycka att äntligen få se de små liven. Nu har vi varit här några dagar och jag lovar att dagarna bara springer iväg. Tim har varit här och hälsat på med lilla Joffe. Jag har tagit en hel del bilder men glömde så klart kamerasladden så jag får lägga in lite bilder på mina kära när jag kommer hem igen.


Idag vaknade jag tidigt av ett sms jag fick från min son och som mamma blir man ju orolig som sjutton och tänker "har det hänt något?", samt att man målar upp den värsta bilden av saker och ting. Jag ringde, ringde och ringde som en galning på sonens telefon men det var upptaget hela tiden. Till slut så fick jag tag på honom och mitt dunkande hjärta kunde få återgå till normaltakt igen. Han hade varit på fest i Holmsund och kompisen han skulle sova hos hade försvunnit från festen så min son fick sitta ute och vänta tills första bussen förde honom tillbaka till Umeå stad, så nu sussar han nog gott i sin varma säng:) Men för mig är det omöjligt att somna om.

Nu är klockan sju och Casper kom precis in i köket. Nog trodde jag att han skulle sova lite längre idag men inte det. Här är det grått och lite regnigt väder så det blir väl att göra stan med barnbarn och lilla Bernard. Sandra åker iväg till Stockholm för att fira lite med jobbet. De ska på bankett ikväll, äta gott och förlusta sig. Det är hon värd. Så lilla mormor är hemma och håller ställningarna, med glädje. Så ikväll är det myskväll med de små.
Imorgon ska jag försöka hjälpa Kennie att städa ur lägenheten. I alla fall putsa fönster och sånt som han inte är så där duktig på. Sen blir det att besöka yngsta sonen, hans sambo och lilla joffe för att se hur de har det.


Nä nu ska jag gå ut en sväng med hunden.

Ha en härlig lördag!!
Kram

Kommentarer
Postat av: mia

Låter som allt har ordnat sig, kram på dig och mys på med barnbarnen.

2009-09-19 @ 09:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0