Oro

Som fyrbarns mamma så finns det alltid en oro över vad som händer i mina barns liv. Känner mig relativt lugn vad gäller mina äldsta döttrar, men mina söner oroar mig väldigt mycket. Det är väl kanske inte så konstigt med allt som händer här i världen. Men på något sätt så skulle jag vilja att de vore småttingar och inte storingar som jag måste ängslas över varje dag. Men det är nog livets lott som mamma. Barnen har sitt liv men mamma mu oroar sig alltid ändå.
För mig är nog helgerna värst eftersom det är då som allting händer. Det är då som jag känner som mest att "allt kan hända". 

Men nu är det så att barnen är vuxna och lever sitt eget liv och de kan alltid komma till mamma om det är något men ändå så känns det så fruktansvärt hemskt att vara vid sidan om deras liv. Jo jag vet att jag måste släppa taget och det har jag gjort, men mitt hjärta känner annat.


Hoppas på en lugn helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0