Hemma igen

Igår kväll kom vi hem efter att spenderat en vecka i Umeå. Dagarna har gått fort och det har varit så roligt att få umgås och träffa mina barn och barnbarn. Men det dröjer inte så länge innan jag åker ner en vecka till men då ska jag jobba en hel del men jag hinner ändå umgås med mina kära. Ska klämma in lite kompisträffar också. Finns ju en hel del vänner som jag vill hinna med att träffa så det blir nog långa intensiva dagar som jag verkligen ser fram emot.

Igår kväll när vi kom hem hann jag bara snida om till lite varmare kläder och sen var det valpkurs i två timmar. Denna gång gick det strålande för Bernard. Han var uppmärksam på mig och givetvis lite nyfiken på de andra hundarna men varje moment vi gjorde så var han verkligen på hugget och jätteduktig. Det utdelades massor med korv och godis så lillmagen var verkligen fullproppad. Men det är det värt. Han är så duktig och det är bara att fortsätta träna. Nu i veckan ska jag träna på det vi lärt oss samt att ha honom lös och gömma mig när han inte är uppmärksam på vart jag är. Det ska bli intressant att se hur han gör då.

Nu har jag ju utlovat lite bilder på veckan som varit och här kommer några...

Bernard skäller på hästen och den räcker ut tungan åt honom. Ser verkligen lite kaxigt ut och vi skrattade gott:)

Morronmys med Theodor.


Bernard och Casper myser i det gröna.
Har lite fler bilder på lut men jag måste medge att jag är ju inte den bästa fotografen har jag märkt. Flera bilder är suddiga tyvärr. Får nog träna lite mer på inställningar och annat.
Nä nu är det snart matdags och sen en promenad i skogen. Ska i väg på någon slags kurs vid nio med ett företag som heter Miroj...ja vi får se vad de kan hjälpa mig med. Hoppas ju på att få ett stadigvarande jobb. Men det är ju inte det lättaste att uppbringa någonstans i detta avlånga land.
Ha en toppendag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0