Haft lite torka

Har haft lite bloggtorka nu ett tag men ska försöka komma igång med det igen.
Här har det varit lite party under höstmarknaden. En av H:s kompisar kom hit över helgen och hälsade på och vi hade en trevlig marknadshelg. Tappade dock bort min mobiltelefon. Den måste ha ramlat ur fickan...jäkla otur. Så det var inte annat än att köpa en ny.

I helgen var vi upp till systern och svågerns stuga i Randijaur och vi åt surströmming på fredagkvällen. Vi provade den omtalade Mannerströms strömming och jag må då säga att han vet inte hur riktig surströmming ska smaka, den var salt som sjutton och smakade inte alls gott, så något toppenbetyg får den i alla fall inte av mig.

Resterande av helgen har bestått av städning och uppsättning av hyllor i förrådet samt fått rensat ut en del smått och gott. Det är så härligt att ha ordning och reda samt att lätt hitta det man söker efter i förrådet. Nöjda och glada är vi över att det äntligen blivit gjort Vi har även börjat göra färdigt någorlunda i vardagsrummet. Så nu väntar vi på att "återvinsten" ska komma och hämta den gamla bokhyllan.

Idag har jag skrivit in mig och Bernard på en valpkurs som börjar nästa vecka. Det ska bli riktigt roligt och intressant att få gå den. Det känns roligt att få träffa andra som har valp i nära ålder. Kanske jag kan vidga vyerna lite här i Jokkmokk...

Nej nu är det dags för lite tv innan läggdags.

Må gott

Kommentarer
Postat av: storebror

Hej syster yster jaha då missade man en trevlig kväll i randijaur med surströmming och spad nå det får bli nästa gång istället...

Kram brorsan

2009-09-22 @ 23:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0