smått och stort!

Dagarna går fort, hinner knappt med att blogga nu för tiden. I måndags tog jag tåget ner till Boden för ett jobb på kvällen sen åkte jag till Luleå för att övernatta hos Elsy ( Håkans mamma).  Jag fick då se den berömda bagarstugan som hon besöker ganska ofta. Skulle nog gärna vilja prova på att baka tunnbröd någon gång i livet. Kanske jag får chansen att lära mig av en expert. Hoppas det.

På tisdag tog jag bussen ner till Umeå och när jag kom fram så skyndade jag mig att hämta mina små gullisar på dagis och när jag såg hur glad Theodor blev så kunde jag inte hålla mig utan tårarna rann när han kom springandes mot mig och hoppade upp i min famn. Den lille tittade lite konstigt på mig men jag fick förklara att jag blev så glad att se honom så jag började gråta av lycka och tro det eller ej men han förstod och lös som en sol, fast tårarna rann nerför mormors kind. Nu hade jag turen att få uppleva att gå på vernisage på Theos dagis, stolt visade han upp alla saker och teckningar han ritat. Mormor var mycket stolt. När vi sedan var färdig så hämtade vi Casper, och när han såg mig så gick vi igenom samma procedur...åh vad jag älskar mina små.

Idag var det Caspers tur att ha vernisage och denna gång hade jag med mig kameran för att fota allt han har tillverkat, han visade stolt upp allt som han gjort och gissa om mormor var den stoltaste av dem alla:) Hade tänkt lägga upp lite alster men nog jäklar har jag glömt kabeln till kameran. Ibland blir jag bara så arg på mig själv...men jag lovar att ni ska få se en hel del av alstren senare.

Idag kom Kennie, Tim och Joseph hit och vi fick en mycket mysig kväll tillsammans. Vi har alla passat på att mysa med vår nya familjemedlem, allt vad vi kan. Synd bara att Emelie inte var här, då hade allt varit fullständigt. Han är ju så fin denna lilleman och Casper var helt betagen av Joseph. Han satt hela tiden och pratade med honom samtidigt som han strök den lilla över kinden och håret, det riktigt strålade av kärlek från honom....han är ju så underbart go mitt äldsta barnbarn..snäll och omtänksam. Han vek inte en sekund från Joseph, först när Tim gick iväg kunde han ta sitt kvällsbad.

Som sagt så saknades verkligen Emelie denna kväll men hon jobbar och sliter som en galärslav. Jag tycker hon jobbar jämt. Men imorron ska jag gå en sväng till hennes jobb så jag får träffa henne..
Jag har haft en toppendag tillsammans med de mina, stora som små men nu är det verkligen dags för mig att säga godnatt!!


Kommentarer
Postat av: Victoria E

Åh vad härlig dag du verkar ha haft :) Myspys! Här i jokkmokk har det varit kallt och det har regnat som tok sen du for, men igår på eftermiddagen kom solen äntligen fram :) Hoppas det blir fint i helgen nu så man kan få lite sol på näsan:) Ha det fint i helgen! Kram

2009-05-29 @ 07:08:34
URL: http://victoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0