Kan inte sova!!!

Sitter här, ensam i min tomma lägenhet och har haft en dag som heter duga. Har ingen tv och kan inte ligga och slötitta på något som rullar framför ögonen tills jag somnar. Tankarna far än hit och än dit. Känner mig stressad som en galning och egentligen beror det inte på mig. Jag har lämnat in dörrar på lagning och omlackering, blev lovad att det skulle ta tre dagar, nu har det gått snart tre veckor sedan jag lämnade in dem och fick senast till svar att de skulle bli klara till valborg. Superfint tyckte jag och styrde kosan norrut för att umgås med min älskling samt försöka vila upp mig lite efter nio dagars intensiv rensning av mitt hem, städning och allt som ingår när det är flytt på gång. Jag har haft härliga dagar med mycket mindre slit:) Har varit på roligheter och bara mått bra. I lördags kom jag hem till stressen igen. Och nu på lördag går flyttlasset norrut. Ska bli så härligt att få bli färdig någon gång, bara jag får allting klart. Vill besikta lägenheten och lämna över allt ansvar så jag slipper det så fort som möjligt.

Idag fick jag ett totalt galet besked...skulle hämta dessa jäkla dörrar och det visar sig att de INTE ens börjat med dem!!! Trodde att Köksluckan var ett seriöst företag men det verkar inte så. Jag har krävt att få det klart till på onsdag för annars spricker alla mina planer. Jag jobbar hela torsdagen och kan inte hämta dörrarna då...En sak ska ni veta, att idag har jag gått runt och svurit som ett tok, ringt och spytt galla till min kära systerdotter som till slut skrattade åt hur jag lät i luren. Och inte nog med det, så sopade kommunen gatorna utanför så nu är det bara för mig att putsa om mina fönster igen!! Slipper ju ta mellan och runt alltihopa.....det är INTE MIN DAG I DAG!

oj oj oj!! Varför ska det bara bli skit av allt. Nej nu låter jag inte så trevlig men jag hoppas och tror att allt ska ordna sig ändå. Ska ringa och tjata imorron, sätta krav på att få dörrarna klara som de utlovat för länge sen.

Skam den som ger sig, men sova det går inte. Ska upp halv sju för att jobba fram till klockan 18 imorgon kväll, sen kommer barnen och hämtar sina saker. Ska assistera med lite tapetserar jobb som är kvar, vilket inte är mer än två våder. Städa undan så det ser lite trevligare ut här. Jag får sova när jag blir pensionär..

Nej ska försöka lägga ner huvudet på kudden, men jag är så uppe i varv att det är helt sjukt.
Men till veckan då får jag sova lite mer....tror jag.

Nej natti natti nu..
önskar den lilla gnällkärringen:)

Kommentarer
Postat av: mia

Ojoj, förstår precis känslan av att man vill lämna allt och få dra så att det är klart.

Håller tummarna att luckföretaget sköter sig nu.



Kram...

2009-05-12 @ 15:56:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Gilla

Tack så väldans för din kommentar :)

Hoppas det går bra med flytt å allt annat utan att du sliter ihjäl dej.

Ha det gott

kram Gilla.

2009-05-15 @ 00:42:29
URL: http://gillasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0