Småfolket

De små stannade en natt till och just nu så sover den minsta. Han har hostat ganska mycket inatt så jag hoppas inte han ska bli sjuk. Här var det full rulle hela dagen igår. Inte en lugn stund, men det är så roligt när små pojkarna är här hos mig. Det är livat och glatt för det mesta. Emelie, Henrik kom förbi på fika och Kennie hittade också hit. Han stannade dock kvar ett bra tag. Det är alltid lika roligt när de kommer och hälsar på mamma mu:)

Theodor som är tre år gammal är en riktig datanörd, tro det eller ej. Om han fick sitta vid datorn och spela spel hela dagarna skulle han nog göra det. Men jag har en liten rolig episod att berätta.

Igår när sonen Kennie kom hit så satt Casper och Theodor och spelade. Kennie ville vara med på ett hörn och den lille säger: Vänta Kennie! Jag ska visa dig hur man spelar på datorn...Ha ha..jag skrattade gott. Det lät så kaxigt att en liten kille på 3 år ska visa en 20 åring hur man gör:)
Ja de är för roliga ibland. Men nog är han lite haj ändå på sådana saker. Håkan laddade ner någon film på sitt USB-minne och den lille stod bredvid och tittade på. Sen kunde han minsann förklara för mig hur det gick till. Det ni! Jag är imponerad måste jag säga.





Bild: Kennie, Casper och Theodor sitter och spelar:)

Men igår slutade mitt trådlösa internet att fungera helt plötsligt. Pojkarna satt och spelade och sen var uppkopplingen som bortblåst. Som tur är har jag ju min egen dataexpert som hjälper mig med sådana saker, men först trodde han att datorn pajat och att vi skulle bli tvungna att skicka tillbaka den för lagning. Men efter många om och men så hittade han problemet. Längst fram på laptopen sitter en knapp som man knappt kan se och råkar man trycka på den så inaktiveras det trådlösa. Nu hade nog Theodor råkat trycka in den knappen. Puh!! Vilken lättnad. Tänk att behöva vara utan dator i flera veckor. Det är inget att se framemot. Men som tur är så löste sig allt till slut.
Jag har ju haft nog med strul med datorn den sista tiden. H blev tvungen att formatera om allt så alla mina bilder jag tagit de senaste åren försvann i tomma intet:( Tråkigt men sant. Har ju i alla fall några bilder sparade här på bloggen och på andra sidor men mycket av alla minnen försvann. Nu har vi tagit en backup på allt men nu har jag lärt mig att jag ska spara korten ut i fall det händer igen.

Nä nu är det frukostdags.
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: mia dh

Tänk så stora de blivit alla barnen, fort går det. Ha det gott kram kram.

2009-03-10 @ 08:39:00
Postat av: Gilla

Haha...Theodor e då för go :o)

Speciell kille det där, alla som träffar honom blir helt galen i han !

2009-03-10 @ 16:53:24
URL: http://gillasfoto.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

svar till Gilla: Jo har är underbar och så snabbt han observerar allt man gör och han lär sig saker väldigt fort. Han har blivit stor:)



Svar till Mia: Barnen blir större och äldre men konstigt nog så åldras inte vi:) Eller hur?

Kram på dig min vän

2009-03-11 @ 17:47:14
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Gilla

Jo d e klart att d går bra :)

Vilken bild tänkte du och vilken storlek och framför allt vilken sorts papper :o) ???

2009-03-14 @ 11:59:28
URL: http://gillasfoto.blogg.se/
Postat av: Lina

Fin blogg, checka in min blogg och kommentera gärna!:)

www.liniimartini.blogg.se

www.liniimartini.blogg.se

2009-03-22 @ 05:51:10
URL: http://liniimartini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0