Ett tag sedan.

Nu är det ett tag sedan jag skrev i min blogg men det har varit fullt upp med besök av barn och barnbarn här och dagarna har gått så fort. Det har verkligen varit roligt att få träffa de små även om Casper bara var här över en dag. Sandra och Theodor var här en vecka så vi fick umgås lite mera. Hade önskat finare väder men man kan ju inte få allt. Annars går livet sin gilla gång och det verkar som att det ordnar upp sig för sonen. Det är bara att hoppas och hålla tummarna att allt ska gå vägen denna gång.

Nu har det gått några dagar sen vi hämtade hem vår lilla lurvtuss Bernard och han har hunnit acklimatisera sig. Är lite reserverad inför främmande människor men det är ju egentligen ingen dålig egenskap. Kan ju vara skönt att han inte rusar fram till vem som helst för det finns ju de personer som faktiskt är hundrädd och det måste respekteras..
Nu har vi i alla fall det vi gör om dagarna. Men han är verkligen "det finaste någon kan få". Nu för tiden kommer jag mig sent i säng och upp tidigt på morgonen och i morse så var jag helt död och min älskling tog första passet så jag fick en liten sovmorgon. Helst hade jag nog legat kvar i sängen än om jag fick men efter två pannor java så är jag nu pigg och alert men då ska den lilla krabaten sova. Nu är det dags att vända på dygnet och komma mig i tid i säng.

              
En lycklig Theodor!                   Lite trött                      Helt slut...


Kärt besök:0)


Här i Jokkmokk är det grått och mulet. Och jag väntar fortfarande på att sommaren ska komma tillbaka i full kraft.
I måndags var jag ner till Umeå och fick äntligen ta bort gipset efter 6 veckor och vilken ynkligen arm jag har nu. Ärren efter operationen är verkligen något jag inte är nöjd över. Läkaren som opererade mig förra gången sydde igen såren innifrån och det blev ett så snyggt ärr man kan önska sig men denna gång (en annan läkare) så syddes såren igen med stora fula stygn och jag ska faktiskt klaga på att det ser ut som det gör. Ska väl egentligen inte gnälla men jag vet ju att det kan göras mycket bättre än det ser ut idag.

Nej nu är det dags att ta tag i dagen och göra lite nytta.
Ha en toppendag!
På återseende....

Kommentarer
Postat av: mia dh

Hej min vän. Jag håller också tummarna, tror och hoppas att det går bra denna gång.



Lille Bernad är ju som en karamell.



Vad gäller armen så förstår jag att det är trist med en massa ärr men bara du slipper det onda så kanske man kan acceptera hur det ser ut, eller, jag har ju iofs inte sett själv?

Vi åker upp i morgon och stannar lite drygt 2 veckor, helgen den 25:e firar vi mamsen på landet, annars är vi i Umeå med omnejd:)

Kramis.

2009-07-17 @ 12:17:52
Postat av: Gillasfoto

Jättesöt hund men vad är det för ras ?

2009-07-19 @ 14:48:57
URL: http://gillasfoto.blogg.se/
Postat av: Pia

Så söt Bernard är!!! :o)

Hoppas du är bättre i din hand nu.. Kram!

2009-07-23 @ 14:53:54
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0