Ny dag

Satt uppe sent i natt..ovanligt:) Nej nu får det vara ett slut på detta nattrumlande men JAG fastnade i junior hockymatchen men gav upp efter andra perioden. Klev upp kl 9 och ska försöka att låta bli att vila idag. Ska ta mig ut på en promenadrunda nu på eftermiddagen. Jag har suttit och sökt en del jobb som jag inte ens är kvalificerad för och vet att jag inte kommer att få , men jag måste ju chansa lite ändå. Rätt var det är så kanske det vänder. Hoppas jag i alla fall.

Här uppe i norr är det inte så farligt kallt, det är kring -7 grader så det känns väldigt skönt ute. Hade tänkt försöka lura med mig Håkan ut på en promenad, men vi får se om jag lyckas:)

I övrigt känns det ganska trist att inte ha ett arbete att gå till och framför allt att inte veta hur ekonomin ser ut varje månad. Nu har jag haft det så här under många år och har jag verkligen tröttnat på eländet..Måste få mig ett fast jobb, en fast punkt...tänk att få kunna ta ut semester några veckor om året...vilken lyx! För det flesta är det en självklarhet men det har det aldrig varit för mig. Nu har jag bitit mig fast vid att jobba som tolk sedan 2003 och det har ju fungerat bra men nu finns det så lite arbete, så nu är det dags att släppa taget...tyvärr. Men så är livet....kanske det väntar något helt annat och spännande för mig i karriärslivet..vem vet?

Kan ju kanske söka jobb som (fniss)



Nu har jag klagat nog för denna gång.

Ha en härlig trettondag!

Kommentarer
Postat av: mia dh

Du har kämpat på så bra och även om det blir annan typ av jobb framöver så betyder ju inte det att du gett upp, kanske kommer det tolkerbjudanden framöver med och självklart kommer spännande och nya möjligheter för dig. Bara att träffa nya människor och läära nya rutiner är ju lärorikt bara det. Tusen kramar

2009-01-06 @ 18:45:09
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: mia dh

Mjaha verkar som min kommentar försvann i cybern, jag hejar på dig i alla fall och tror garanterat att du kommer att få uppleva spännande jobbgrejer framöver. Och bristen på tolkjobb vänder nog det med. Storkramen.

2009-01-06 @ 18:47:34
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0