Jokkmokks Vintermarknad

Idag är det mildare ute, endast -13 grader och vad händer, jo det snöar. Men det gör ingenting alls. Det är så härligt vintervitt häruppe. Blir nästan lite sugen på att leka lite i snön. Längtar fortfarande upp till Randijaur, till Systern och svågerns stuga. Tänk så härligt en fin vårvinterdag och man lastar skotern för en utedag i den stekande solen...oj oj oj! Det går inte av för hackor. Det är så härligt att ligga nergrävd i en grop och lapa sol, eller att sätta sig ute på sjön och pimpla. Känna värmen från en sprakande brasa och maten smakar ju gudomligt gott när man tillagar den över öppen eld.

Men snart är det Jokkmokks vintermarknad och det är ju årets händelse här uppe. Jag längtar till första torsdagen i februari, då startar den. I år kommer mina flickor upp med sina respektive och det ska bli så roligt. Eventuellt kommer min vännina Maria också hit. Hon blev uppbjuden av min lillebror så vi får se om hon följer med.
Det är verkligen en speciell upplevelse när det är marknad. Dofterna, folket och alla trevligheter. Det är till och med en speciell helg för oss, mig och H, då är det två år sen vi träffades:) Känns helt underbart, jag är så kär och lycklig!!

Ha en toppendag!

Kommentarer
Postat av: mia dh

Å det är du så värd, täbk 2 år, vad tiden går fort. Kram kram.

2009-01-08 @ 12:40:36
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0