Myskväll!

Idag har jag varit så superduktig och kommit mig ut på en promenad men min nya vännina Maria. Åh äntligen kom jag till skott efter en lång förkylning som faktiskt fortfarande håller i sig, tyvärr. Men nog ska det väl bli någon råd med det. Men resten av dagen har jag bara latat mig, men jag gjorde bort allt igår så jag lyxade till mig med en latdag:)

Ikväll har min kära son Kennie varit ute på granngården och pallat lite äpplen men det säger jag inget om. för det är ett hyreshus och äpplena får ramla ner från trädet och ingen tar rätt på dessa små söta frukterna, så jag skäms inte för att ta rätt på det som annars får ruttna bort. Men efter pallningen så gjorde han en smarrig smulpaj som vi njöt med vaniljvisp och en god kopp kaffe. Han kan verkligen överraska sin mamma. Han tyckte vi skulle ha något gott till Idol.

Jag tände lite ljus och mysfaktorn var väldigt hög. Men plötsligt så blev han less att sitta framför tv och gick iväg på ett spelhak nere på stan..ja ja..vad kan Mamma mu begära. Jag fick ju en liten stund med min son.
Så nu har jag släkt ljusen och tänt några i mitt sovrum och sitter nu här med datorn i knät och kollar på Idol.



Alice. Foto: TV4



Men vilken JURY!! I like, I like!! Jag tyckte från början att det var synd att de skulle byta ut den gamla Juryn men idag med facit i handen så tycker jag verkligen att tv4 gjorde helt rätt. Denna jury ser talang och går inte på utseende och det uppskattar jag verkligen. De slänger sig inte med elaka kommentarer och det gillar jag med. Det känns som att det är seriöst idag, inte en massa svammel och löjligheter. Så för första gången så följer jag serien. Och jag lär nog göra det i fortsättningen också. Jag har flera favoriter bland deltagarna så det blir svårt att välja i dagsläget, men fråga mig längre fram om jag har hittat den absoluta favoriten.

Nu är det Oskyldigt dömd som gäller för kvällen, sen blir det förmodligen en tidig kväll i sängen. Ska åka till Sollefteå och jobba imorgon och på vägen hem ska jag passa på att hälsa på min kära och underbara systerdotter och vän. Älskar henne så mycket och saknar henne så mycket. Vill så gärna att hon ska bo närmare mig som hon gjorde förut, men hon har sitt liv därborta i Bjärtrå men jag önskar att hon tar sig hit och hälsar på en helg så att jag får rå om henne. Det skulle vara jätteroligt.

Nä nu ska jag fortsätta att titta på tv:n

Må så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0