Snö, snö och åter snö:)

Här har det nu snöat och blåst som in i sjutton, men södra Sverige har nog haft det mer eländigt än vi här uppe i norr. Men jag tycker det är så fint med den vita snön som kommit och julkänslan smyger sig sakta på.
Men det är jobbigt för de stackare som drabbas av problemen som uppstår när det blir sådant skitväder. De som blir utan ström och annat som påverkar deras vardag. Min killes brorsdotter , Victoria skulle iväg på arbete till Kalmar igår men flyget blev inställt hela dagen så hon fick återvända hem till Jokkmokk igen så det är ju trist för hennes del.


vinterkväll i enskede-gård





Idag!


Humör:
 Ganska bra men känner mig trött.
Gjort: Ringt några samtal och har just slagit upp dagens första kaffekopp.
Planer: Ska iväg med min älskling till läkaren, sen kanske det blir lite bak och städning.
Ser på: Dataskärmen
Lyssnar på: Köksklockan som tickar
Läser: Nej
Dricker: Kaffe i massor...livets dryck, näst efter vatten förståss:) 

Äter: Inget, kan inte äta på morron men det blir nog frulle efter läkarbesöket.

Bästa: Är glad och börjar känna mig lite piggare
Sämsta: Ont i min arm
Väder: Snö, massor med snö

Ha en superduper dag!

En liten historia som avslut:



Lift med nysnö

En lastbilschaufför plockade upp en riktigt läcker brud som liftade. Efter några mil frågar han henne vad hon heter.
- Juni, svarade hon och såg generad ut.
- Aja, skäms inte över det, sa chauffören. Jag heter Olle Nysnö.
Sedan blev det helt tyst. Efter några mil till så ler chauffören med hela ansiktet och säger:
- Visst hade det varit fint med 25 cm nysnö i juni...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0