Snart första advent!

Sitter nu hos min syster och bloggar. Idag ska jag vara med min kära svåger när hon jobbar och sen kommer min lillebror hit. Det kommer och är redan ett toppenväder. Igår kom det lite mer vita flingor på backen och nu börjar jag längta till jul och att få göra lite julfint hemma. Är nu uppe hos min kärlek och vet inte riktigt när jag kommer att åka hem men jag får göra lite julfint hos honom så länge...ja än är det ju några dagar kvar innan man kan börja med det.

I helgen ska jag mysa och ta det lugnt men på lördag vankas det kalas..Min gulliga svåger Hans-Åke fyller år och vi ska äta lite gott och mysa tillsammans. Det ser jag fram emot. Det är alltid lika trevligt och härligt att umgås med de "mina"

Idag ska jag städa lite när jag kommer "hem" (mitt andra hem), förbereda något gott till middag, kanske köpa lite vin eller varför inte en flaska glögg...mmm...vad jag gillar den drycken. Har redan tjuvsmakat en av förra årets sorter. Lucia som har en liten smak av choklad, den är så fyllig och god. Jag har tänkt prova årets glögg som heter blossa blåbär. Det är ju roligt att prova lite nya sorter och därför är det toppen att det kommer lite nytt varje år.


Produktbild: Blossa 08

Så idag blir det en tripp till systemet för lite inköp och sen ikväll ska jag njuta av en varm kopp...glögg medan jag tittar på Idol. Jag har min favorit och jag håller tummarna på att han...Kevin vinner eftersom i mitt tycke är han helt klart den mest överlägset, duktigaste sångaren fram till nu:)


Sen vill jag avsluta med en vacker vinterbild....oj vad jag längtar till jul:)




Ha en härlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0