Pälsmössa!

Igår var det en mkt snöig och kall dag men vi begav oss ut på en liten promenad runt torget och i en del butiker för att kolla läget lite grann, men jag tror att vi mest pratade med en massa folk. Det är ganska mysigt att bara trava runt och surra lite med än den ena och den andra. Mest blev det ju prat om min älsklings tillstånd efter bilolyckan. Idag mår han mkt bättre och har inte så vansinnigt ont men de starka medicinerna som H har ätit sen olyckan har gett honom en del abstinens. Är det inte det ena så är det något annat.

Men tillbaka till vår rundvandring....jag hittade mig ett par tovade ullsulor som jag ska stoppa i mina vinterskor. Varmt och skönt när det är lite kallt ute. Vi tittade in på Röda Korset där en av mina kära systrar jobbar ibland som volontär. Vi  drack lite glögg och åt pepparkakor och jag snurrade runt i butiken och jag hittade en gammal men väldigt fräsch pälsmössa som jag provade och damerna blev eld och lågor...de tyckte jag passade så bra i den och H tyckte likaså, så jag slog till och köpte den:) Den kommer jag att ha användning för när det blir skoterkörning och givetvis till vintermarknaden. Håkan tyckte jag såg ut som en söt liten korsach..


Foxy Pälsmössa i gruppen Kläder hos  (FUR01-BLACKr)

Pälsmössan liknar den här på bilden. Men en sak är säker..jag kommer inte att frysa om mina öron eller huvud.
Nu sitter jag hos min andra syster med min favoritsvåger och vi dricker kaffe, surrar och läser tidning och pratar om dagens nyheter. Alltid lika trevligt att vara här.
Imorgon bär det av till Umeå igen. Ska hem och jobba lite samt julpynta. Min kära särbo följer med ner eftersom han är sjukskriven och behöver lite luftombyte. Ska bli skönt att komma hem ett tag.

Ha en härlig måndag!

Kommentarer
Postat av: Victoria

åh jag hade oxå velat följa med ner. Ibland hade det varit såå skönt att vara arbetslös så man kunde fara som man ville :)

2008-12-01 @ 10:01:42
URL: http://victoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0