Nu är det jul här i vårt hus:)

Nu har jag pyntat klart här hemma hos Håkan, med lite stjärnor och kulor som hänger i fönstren, samt stakarna är på plats. Men vart är julstämmningen?? Hittar ingen alls just nu och vet inte varför. Jag har ju inte stökat och bökat i köket eftersom vi är bortbjudna på julafton och sen åker vi ner till Umeå på annandan så varför ska jag lägga ner en massa energi på det? Men nog blir det lite konstigt ändå. Nu för tiden tvättar jag kanske en gång i veckan!!! Förrut var det tre maskiner om dagen...ja nog har tiderna förändrats men jag ska inte klaga. Jag har gjort mitt under många år, med fyra barn och full rulle om dagarna. Nu hinner jag med att göra vad jag vill och när jag känner för det...men risken är ju att jag blir lite lat och tänker "äh! jag gör det sen" och om det blir sen är ju en annan fråga. Mina projekt ligger på hög och jag ska och har bestämt mig för att ta itu med dem. Jag funderar på att sy en sängkappa till min säng och hoppas inte det är för svårt att göra det, men men vi får väl se om jag tar med mig min symaskin när jag åker upp hit igen efter nyår.

Ja nu står julen för dörren och klapparna är nästan helt klara. Nu har jag bara EN kvar att köpa och det blir nog den svåraste. Ska ta mig ut en sväng idag eller imorgon och försöka hitta den.
Nu ska jag fortsätta att söka efter julstämmningen som inte infunnit sig än, tror jag ändå ska göra lite julgodis till oss två. Något gott att smaska på vill jag ju ändå ha.
Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0