Hemma igen!

Anlände till stan igen i tisdagskväll. Och det känns härligt att vara hemma igen! Jag snurrade runt som ett tok och fick iaf upp lite julstjärnor och tomtar, men jag fortsätter att göra färdigt till helgen.
Igår klev jag upp tidigt för att köra upp till Vilhelmina och det var en resa för sig....puh! vilket skitväder, det snöade och det var så svårt att se vägen av all snörök när jag råkade hamna bakom en lastbil. Ibland undrar jag vad jag gett mig in på när jag kör 50 mil på en dag för att jobba några timmar...ja någon måste ju göra det jobbet. Så igår kväll var jag hemma halv åtta på kvällen efter att ha jobbat i 14 timmar. Nu snart beger jag mig till Lycksele för nästa jobb. Men det blir en kortare resa än gårdagen. Det är väl ca 13 mil enkel väg men här har det regnat så jag hoppas inte det har frysit på efter vägen, men fördelen med att köra i inlandet är att det förmodligen är vinterväg, hoppas jag.
Nä nu har jag klagat nog:) Jag är ju faktiskt glad över att jobba som tolk och trivs som fisken i vattnet.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0